Skip to main content
Skip table of contents

Hvordan fungerer ByggDok for handelen?

For handelen er ByggDok delt inn i kjeder og butikker.
Kjeden har en samling butikker, som igjen har kunder.
OBS: noen kjeder er bygget opp uten butikker, men heller med kundene sine direkte på kjeden.

Når din kunde handler hos deg som bruker ByggDok, og oppgir prosjekt-ID, blir transaksjonen automatisk sendt til kunden sin ByggDok-konto og plassert i det riktige prosjektet.
Dersom din kunde handler hos flere forhandlere som bruker ByggDok kommer transaksjonene inn i samme prosjekt hos kunden.
Dette gir kunden din full oversikt over varene de har kjøpt, og tilhørende varedokumentasjon.

OBS: du ser bare varer du selv har solgt i prosjektet. Les mer her: Hvorfor ser du og din kunde forskjellige ting?


Selv kan de legge til andre bilder og dokumenter/filer, og dele inn i rom hvis det er ønskelig.
Når kunden din har bygget opp sluttdokumentasjonen som den vil, kan den sende det til Boligmappa, laste ned en sluttrapport eller laste dokumentasjonen i en zippet mappe.

image-20251023-104456.png

Ønsker du å gi tilgang til ByggDok for dine kollegaer eller kunder, les mer her: Hvordan fungerer bruker-rettigheter i ByggDok?

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.