• Hjem
  • Kunnskapsbaser
Hovedsiden/Kunnskapsbase/Support, opplæring og driftsrutiner/Spørsmål og svar
Populært søk:Pris, import, bilde

Hvorfor kan ikke varetype endres?

338 visninger December 1, 2020 0

Varetype vil ikke kunne endres i ny løsning fordi regler og visning av datafelter vil være forskjellig for de ulike varetypene. En spesialvare og standardvare vil ha ulikt krav til innhold, og oppbygningen av f.eks. display og sammensatt vare er annerledes satt sammen. Endringer av varetype medfører store problemer for de som bruker dataene (kundene deres – handelen). 

Det vil ikke være mulighet til å endre varetype etter at varen er opprettet. Da må den i tilfelle opprettes med et nytt NOBB-nr. 

Relaterte
  • Hva skjer med de andre tjenestene som leverer NOBB data til brukerne?
  • Det er ikke egenskapssett på varene mine, hvordan kan jeg få det?
  • Det er ETIM klasser koblet på varegruppen, men ikke den jeg ønsker.
  • Jeg har en ETIM klasse kode, men hvordan finner jeg ut hvilke varer den gjelder for?
  • Mer enn 1 ETIM klasse; hvordan velge riktig ETIM klasse?
  • Kan m2 være definert som FPAK?
Spørsmål og svar
  • Hvorfor kan ikke varetype endres?
  • Hva skjer med de andre tjenestene som leverer NOBB data til brukerne?
  • Det er ikke egenskapssett på varene mine, hvordan kan jeg få det?
  • Det er ETIM klasser koblet på varegruppen, men ikke den jeg ønsker.
  • Jeg har en ETIM klasse kode, men hvordan finner jeg ut hvilke varer den gjelder for?
  • Mer enn 1 ETIM klasse; hvordan velge riktig ETIM klasse?
  • Kan m2 være definert som FPAK?
  • Hva skjer hvis bestillbare pakninger mangler GTIN?
  • Hvorfor må pris legges inn?
  • Kan teknisk tegning aksepteres som produktbilde?
  • Hvordan oppdatere bestillbar pakning uten GTIN ?
View All 54  

Kontakt oss

support@byggtjeneste.no
Tlf. 23 11 44 00

Besøksadresse:

Norsk Byggtjeneste AS
C.J. Hambros plass 2, inngang D
0164 Oslo

Postadresse:

Norsk Byggtjeneste AS
Postboks 6823, St. Olavs plass
0130 Oslo